< 3

Viime lauantaina koitti vihdoin hyvien ystävieni häät, joissa olin kaasona! Meitä oli 3 kaasoa ja 3 bestmania, oma rakas M yhtenä bestmaneista. Niitä juhlia jännitin ja tuskailin kauan, mutta kaikki jännitys oli turhaa, koska kaikki meni vallan hyvin, mutta mulla nyt on aina tapana jännitellä. :D
Kaikki säädöt puvun, hiusten, lahjan yms. hoituivat kuntoon ennen tärkeää päivää..tai no, hiusasiat hoituivat vasta samana aamuna. xD

Hieman hönön näköinen kaaso.

Vihkitoimitus tapahtui Vammalassa Tyrvään kirkossa, joka on melko viihtyisä "isoksi" kirkoksi. Pari oli onneksi valinnut lyhyen kaavan, niin ei tarvinnut tuntitolkulla seisoskella siellä alttarilla. :D Mä vaan seisoin siellä alttarilla ihan jännityksestä kankeana ja muistin hengittää ehkä pari kertaa koko aikana. Välillä vilkuilin miten M jaksoi vastapäätä ja muun ajan keskityin pidättelemään itkua. Mä en malta sille mtn, että häät on niin itkettävän ihania tilaisuuksia! :D Niin ja morsian oli sanoinkuvaamattoman kaunis. Ja mun rakkaani TOOOSI komea shaketissaan, jollaisiin olivat pukeutuneet kaikki bestmanit sekä sulhanen. Komeita kaikki. Toimituksen jälkeen pari sai niskaansa koivunlehtisateen, joka toimi ihmeen hyvin. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi saada riisiä päällensä, joka tunkeutuu kaikkialle..

"Nam, leipäjuustoa!"

Pienoisessa vesisateessa suuntasimme yhtenä letkana juhlapaikalle, Vähä-Hisson tilalle. Kaunis paikka, joka ei kuitenkaan harmaassa ilmassa päässyt aivan oikeuksiinsa.
Mä olin saanut kunniatehtäväkseni hoitaa lahjapöytää, vaikka ei siinä hirveästi mtn hoitamista ollut, kunhan katsoin, että lahjat ja kortit pysyivät ojennuksessa koko illan. Me annettiin parille lahjaksi itse kokoamamme saunasetti, johon kuului kiulu ja kauha, 2 isoa kylpypyyhettä, 2 peflettiä, saunahunaja, laventelisaippua, pesuharja ja tietenkin itsetekemä onnittelukortti.
Pippalot käynnistyivät ennen hääparin saapumista paikalle. Käytiin alkuun pieni tutustumiskierros, jotta saatiin vähän hajua kuka vieraista on sukua, kuka kavereita yms. Hääparin saavuttua kuvauksesta oli onnittelumaljojen paikka, aikuisille kuoharia, lapsille Pommacia..


Ohjelmaa emme hirveästi järjestäneet, koska liika on aina liikaa. Meillä oli tietovisa, jonka kysymykset olivat tyyliin: "Kumpi teki aloitteen?" "Kumpi tekee parempaa ruokaa?". Sitten oli pakettileikki, jossa paketti sisälsi kummankin polttarikansiot ja muistot polttareista. Lisäksi oli vielä perinteiset kimpun ja sukkanauhan heitot. Morsiankin ryöstettiin ja sulhanen sai kultansa takaisin lausumalla muunnellun Tommy Tabermanin runon ja laulamalla Love me tenderin. :D Hyvin suoriutui sulho tehtävistään, vaikka valittelikin runon pituutta, mutta onhan sitä nyt nähtävä edes vähän vaivaa rakkaansa takaisin saamiseksi. Morsiamenryöstö tapahtui salaa, itse olisin toivonut näyttävää ryöstöä, mut ei se mtn..
Ja jos ei ohjelmat jtn miellyttäneet, niin sitten varmasti ohjelmanro nimeltänsä ruokailu teki vaikutuksen. :P

Juhlatilaa.

Ilta sujui rennoissa merkeissä bändin soittaessa. Aikas tiheään pyörähdettiin tanssilattialla Mikon kanssa, jossain vaiheessa korkkaritkin vaihtuivat tossuihin kun vauhti kiihtyi. Ainoa miinus koko päivässä oli ilma. Olin NIIIN jäässä, että luulin saavani jonkun kuolemantaudin siellä. :/ Mutta tanssiminen lämmitti mukavasti mieltä ja kehoa! Ainoa asia mikä siinä harmitti oli se, että minä hyvänä tanssijana en osaa foksia. Mut ei sen mun vikani ole, en ole vain tarvinnut sitä koskaan..Aion kyllä opetella, jos tuo miekkonen vaan jaksaa mulle opettaa. :D

Kaiken kaikkiaan onnistuneet häät sanon minä!
Kiitän ja kumarran! Toivottavasti tulee jatkossakin tuttujen häitä eteen.

Kommentit

Suositut tekstit